Direktlänk till inlägg 7 januari 2015

Jul, nyår, Stockholm och födelsedag

Av Björn - 7 januari 2015 14:46

Ja hörrni god jul och gott nytt år eller vad man nu ska säga! (i efterskott)   


Shit vad julen gick snabbt förra året, den liksom bara flög iväg! Jag hade en jätte trevlig jul och fick väldigt blandade saker i paketen. Vi åt inte julmat som man tydligen måste göra i Sverige när det är jul utan vi åt smörgåstårta vilket var mycket bättre!


Vidare till nyår.....


Jag har spenderat min nyårsafton med familjen i Stockholm (var där i 3 dagar)  så att det blev ännu en Stockholmsresa! Vi bodde på Globen hotell och det var väll så där bra. Men grejen är ju att man inte ska spendera all tid på ett hotellrum liksom så att det funkade ändå.

Vi shoppade en hel del blandannat skor, hörlurar och en klocka. Allt är ju typ så sjukt billigt på mellandagsrea (borde vara det oftare....) Men ändå! På nyårs afton så var vi och åt på en restaurang som heter Drottninghof (rekommenderar den) då åt vi världens godaste mat.

Förätt: Någonting med älg.

Varmrätt: Någonting med kött och potatisgratäng

Efterrätt: (Den kommer jag faktiskt ihåg!) Det var friterad glass med chokladsås.

Trodde att man nästan skulle spricka....!

Sedan så gick vi till skansen och stod där och frös. Sedan när de skulle smälla raketerna (vilket jag inte tycker om) så hörde man bara hur det small och sedan så färgades himlemn röd, rosa och grön. Det var alldeles för mycket dimma.


Men....... Sedan när vi skulle åka hem så hade vi onumrerade platser (det är verkligen ingenting jag rekommenderar) men vi hade tur för att tåget vi åkte med hade en vagn som var onumrerad så vi fick platser i den. Sedan så skulle vi ju naturligtvis byta tåg i Gävle och då fanns det fyra säten precis vid ingången så att vi fick sitta då också. Om det inte hade funnits det så hade vi fått stå eller sitta i gången i 4 timmar!!!


Men idag så fyller jag faktiskt 17år (skoj och fylla år dagen när skolan börjar....)


Lite bilder till texten........      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Björn - 21 november 2015 12:45

Var ju och såg Hunger Games på bio igår och jag sa ju att jag skulle återkomma om filmen var värd och se eller ej. Det kan jag säga att det var den!!! Tyckte att den var riktigt bra! Dock lite besviken på vissa ställen i filmen. Tyckte att allt egent...

Av Björn - 19 november 2015 15:12

Hej!   Redan November?! Haha, hallå vad tiden går fort just nu. Tyckte att jag bloggade alldeles nyss! Men men (gå vidare)..... Äntligen så är det fredag imorgon! Så skönt! Det har varit så mycket i skolan just nu så man har typ inte kunnat ta de...

Av Björn - 25 maj 2015 08:04


Asså vad hände.......Såg jag rätt.......Hörde jag rätt....... Ja det gjorde jag........ SVERIGE VANN EUROVISION SONG CONTEST! Helt sjukt! Kan inte fatta att vi vann igen! Det var ju Ryssland som ledde men heltplötsligt så vann vi. Om ni inte redan ha...

Av Björn - 18 april 2015 07:11

Jaha, du var man påväg till Stockholm igen då. Tåget började att gå lite över sex och ska komma fram typ halv tio. Haha, tycker att jag knappt skriver något annat än att åka till Stockholm på den här bloggen!Jag vet att jag sagt det förut men jag säg...

Av Björn - 16 januari 2015 14:11

Jaha, idag så är det fredag. Asså den här veckan har varit en av de jobbigaste tror jag. Jag har haft olika prov, inlämningar och glömt min telefon på bussen. Det sistnämna: ja det är sant. Min telefon måste ha åkt ur fickan så att den blev kvar i ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards