Alla inlägg under januari 2015

Av Björn - 16 januari 2015 14:11

Jaha, idag så är det fredag. Asså den här veckan har varit en av de jobbigaste tror jag. Jag har haft olika prov, inlämningar och glömt min telefon på bussen.

Det sistnämna: ja det är sant. Min telefon måste ha åkt ur fickan så att den blev kvar i bussen när jag klev av. Blev så sjukt orolig, jag menar vem kan leva utan sin telefon??!! Men sån tur var så känner jag tjejen som körde och hennes familj. Så jag ringde till dem och hon hittade min telefon. Sån tur! För jag menar att någon skulle ju kunnat tagit den....!


Sedan så ska jag ut på APL nästa vecka. Det är typ PRAO men de tycker väll att APL låter finarev kanske. Jag ska då ut med hemtjänsten. Så jag fick ringa till en person för att få reda på schema och sådanna saker.  Men det visar sig att hon inte ens visste att det skulle komma någon dit. För att skolan inte har meddelat. (Vem orkar??!!) Men nu så hoppas ajag att det är löst.


Fock sluta lite tidigare idag så att jag måste sitta och vänta i 2 timmar innan bussen kommer, yei! (NOT!) Men men, man är ju van nu.


Ska lyssna på lite musik nu och se om det finns någonting att göra....

Av Björn - 7 januari 2015 14:46

Ja hörrni god jul och gott nytt år eller vad man nu ska säga! (i efterskott)   


Shit vad julen gick snabbt förra året, den liksom bara flög iväg! Jag hade en jätte trevlig jul och fick väldigt blandade saker i paketen. Vi åt inte julmat som man tydligen måste göra i Sverige när det är jul utan vi åt smörgåstårta vilket var mycket bättre!


Vidare till nyår.....


Jag har spenderat min nyårsafton med familjen i Stockholm (var där i 3 dagar)  så att det blev ännu en Stockholmsresa! Vi bodde på Globen hotell och det var väll så där bra. Men grejen är ju att man inte ska spendera all tid på ett hotellrum liksom så att det funkade ändå.

Vi shoppade en hel del blandannat skor, hörlurar och en klocka. Allt är ju typ så sjukt billigt på mellandagsrea (borde vara det oftare....) Men ändå! På nyårs afton så var vi och åt på en restaurang som heter Drottninghof (rekommenderar den) då åt vi världens godaste mat.

Förätt: Någonting med älg.

Varmrätt: Någonting med kött och potatisgratäng

Efterrätt: (Den kommer jag faktiskt ihåg!) Det var friterad glass med chokladsås.

Trodde att man nästan skulle spricka....!

Sedan så gick vi till skansen och stod där och frös. Sedan när de skulle smälla raketerna (vilket jag inte tycker om) så hörde man bara hur det small och sedan så färgades himlemn röd, rosa och grön. Det var alldeles för mycket dimma.


Men....... Sedan när vi skulle åka hem så hade vi onumrerade platser (det är verkligen ingenting jag rekommenderar) men vi hade tur för att tåget vi åkte med hade en vagn som var onumrerad så vi fick platser i den. Sedan så skulle vi ju naturligtvis byta tåg i Gävle och då fanns det fyra säten precis vid ingången så att vi fick sitta då också. Om det inte hade funnits det så hade vi fått stå eller sitta i gången i 4 timmar!!!


Men idag så fyller jag faktiskt 17år (skoj och fylla år dagen när skolan börjar....)


Lite bilder till texten........      

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards